Kui soovid sotsiaalse ärimudeli lõuendit kasutada, siis kirjuta aune [at] sev.ee. Saan jagada muudetavat versiooni failist ja näpunäiteid. Teeme sel teemal ka koolitusi.

Kommentaarid lõuendi kohta:

1. Klient: tasub sõnastada võimalikult detailselt, ühe näidis-isikuni välja. Kui anda talle nimi, siis on meeskonnas palju lihtsam arutada, ilma pidevalt kliendiprofiili pikalt lahti rääkimata.

2. Väärtuspakkumine: kõige kasulikum sõnastada nii nagu klient sõnastaks – mida näeb tema enda jaoks põhikasuna?

3. Tee sihtrühmani: nii parimad turunduskanalid kui ka vajadusel füüsiline koht, kus toodet/teenust osta saab.

4. Suhe sihtrühmaga: mis on just sellele kliendile kõige olulisem (millist klienditeenindust vaja)?

5. Tuluallikad: mille eest klient reaalselt maksab? Siia konkreetsed tooted-teenused, vajadusel täienda väärtuspakkumise lahtrit.

6. Võtmeressursid: mida on just lõuendis kirjeldatud idee teostamiseks vaja? Nii materiaalsed kui ka nt võtmepartnerid.

7. Probleem: Kuidas äriidee on seotud ühiskondliku eesmärgi saavutamisega?

8. Võtmenäitajad: oluline mõõta äriidee edukust, leida parim võimalik mõõdik. Ühiskondliku poole peal on seotud mõju hindamisega.

9. Kulude struktuur: lähtub võtmeressurssidest, just selle äriideega seotud kulud.